Oldalak

2012. augusztus 19., vasárnap

Banánhéj! O-o!!

Nem, ez nem a TV műsor címét jelöli perpillanat, hanem legutóbbi malőrömet, ami tegnap esett meg velem a Cosplayer-Expo-n, de előre szeretném bocsátani, hogy minden rendben van, semmi gáz nincs, csak ismét sikerrel beleszaladtam a saját hülyeségembe O-o!!

Nos, nem írtam róla, mert meglepetésnek szántam mind a közönség, mind a cosplayerek felé, hogy indulni szerettem volna az Eurocosplayen. Minden jól ment, és kiválóan is sikerült, de a verseny előtt két órával kénytelen voltam meghozni egy döntést:- Visszalépni a versenyzéstől az utolsó pillanatban.
Bár elvileg én nagyon titkolóztam ennek kapcsán, de leginkább csak babonából, mégis tudott tény volt sokak számára, hogy indulok, de ezzel sincs gáz, sőt, nagyon hálás vagyok azoknak, akik civilben is felismertek, és odajöttek tudakozódni, hogy :

" Te meg mi a ****-ért nem voltál fenn a színpadon, amikor mi vártunk téged?"

Az ő kedvükért írom le, hogy miért kényszerültem erre a döntésre, illetve úgy érzem, hogy némi magyarázattal tartozom a Szervezők felé is, akik az utolsó pillanatban is segítőkészek, és kedvesek voltak, annak ellenére, hogy a rendezvényen mindenkinek sok dolga volt, és rohangáltak, mint a pók a falon, és tették a dolgukat.

Nos: Azzal kezdeném, amit sok Cosplayer tollából olvastam már, vagy beszéltünk erről, hogy "Imádjuk a Gazdasági Világválságot"! ( itt kéretik a hangsúlyba belevenni a  maximális cinizmust, ami csak elképzelhető)
Biztos más is tapasztalta, hogy végigjárva Pest összes nagyobb anyagboljait azzal a ténnyel szembesül, hogy bizonyos anyagokból vagy teljesen hiány van, vagy van belőle, de nem az a szín, amelyet éppen TE keresel.
( ilyenek a műszőrme, műbőr, vagy a lakk anyag)

-Ez lett volna a háttér..(nagyítható!)

Jómagam, Jen kapcsán szintén ebbe futottam bele. Kiteszek egy képet, hogy látható legyen a felsője, ami ránézésre is már elasztikus, és fényes, ergó első ötletként a lakk vagy műbőr anyag ehhez a megfelelő. De hiába mentem és a Taylor táncellkékbe, a Máthéba, jó sok Röltexbe, I love Texilbe, vagy a Nyugatinál található két maszek méteráru boltba is, mindenhol széttárt karokkal találkoztam, mely szerint ha van is amit keresek ( ferrari piros, arany vagy fekete verzióban kaphatom csak meg) Okés, festeni kell majd, ez nem lenne gond, hiszen Diablos is attól volt félig piros, hogy festett műbőrt használtam, de fontos erről tudni, hogy az egy páncélzat volt, ahol nem volt szükség az anyag elasztikusságára, hiszen nem kellett nyúlnia a cuccnak.
Ezért  a műbőrt/bőrt kapásból elvetettem, mert ha lekenem festékkel és befejező lakkal, akkor megkeményedik, és nem feszül fel a testre. Marad hát  a lakkbőr, de azt meg befesteni azért bajos, mert még ha mattabbnak is néz ki valamennyire fényes a felület, akkor sem feltétlenül tapad meg rajta a festék. Végül a Cini Tánckellékben találtam egy Ferrari pirosat, ami nagyjából matt felületű volt, tehát festhető is, úgy tűnt, hogy megvan a megoldás. ( néztem más anyagokat is, de ott mellvarrást kellett volna betennem, különben egy feldobált zsáknak nézett volna ki a cuccos nélküle, és nem is hozta volna ki a szabás a vállakat, ezért az "egyéb anyag" kérdést is elvetettem. Jen-nek nincs mellvarrása, és egy EC szintű versenyben joggal kérdezte volna meg a  zsűri, hogy:- "Ez meg mi?")
Még anno Aoime blogjában olvastam egy tutorialt arról, hogyan kell házilag "műtestet" készíteni, amelyre ráadva a megvarrt cuccot tovább finomítható, alakítható a dolog,-nem magamon kell alakítani- és ez anno jól vizsgázott, ezért felhúztam rá a kész PIROS ( :( ) felsőt, és azon festettem le, kikerülve azt, hogy ha felveszem, felrepedjen a festék! Ezek után lakkoztam is, de nem a szokásos fényes lakkal-ami szintén keményítene- hanem vettem egy mattabb hatású vízbázisú lakkot, és azzal kentem le. ( itt a Vízbázisú szó a kulcs!)
Kész lettem, a felső jól nézett ki, és fel is lehetett venni, csupán annyit kellett kérnem Hijikatától, amikor feladta, hogy jól húzgálja meg rajtam, és felvehető lesz. Fel is tudtuk venni, és jó volt, de aztán jött a testfestés, és a krach!
Jen egy hullafehér színű démon, akinek bordóval felvitt cirmai vannak a nyakán az arcán, és UV zöld tetkó van a hátán. Elkezdtük sminkelni, csak okos fejjel arra nem gondoltam, hogy a hagyományos arcfesték egy kenődő dolog, ami arcra kiváló de a ruhához hozzátapad. Tifa flottul, és nagyon szépen felkente a cuccot, én meg forogtam, és amíg sminkelt, a karom hozzáért belülről a felsőhöz, és a porózussá vált a lakkozás  mattított felületén gyönyörűen, és kb 3 perc alatt olyan szinten belekötött a zsíros festék, hogy amikor megpróbáltuk leszedni, nem jött le, és sima vizes szivaccsal nekimenve pedig sikerült leoldani a vízbázisú lakkot, sőt néhol magát  a festést is, és szörnyű foltok alakultak ki Jen felsőjén. KB: 1,5 óránk volt hátra, hogy színpadra léphessünk, megpróbáltuk hárman levakarni, de nem jött be, mert a teljes felsőt festékteleníteni olyan 1 óra lett volna, újra kenni, és megvárni a száradási időt további minimum 4 óra ( 1 rétegben, mert több ki sem jött volna természetesen-kényszerhelyzet)  és akkor még mindig félkész sminkben álltam volna. Ergo olyan este 8-1/2 9 környékén fel is tudtam volna lépni a színpadra, de verseny 15:00-től 16:00-ig tartott, és pár mp számolgatás után már éreztem, hogy ez a vonat bizony elment :(
Nem volt egy jó érzés, első körben, mert eddig ilyen sosem történt velem, ráadásul napok óta gyakoroltam, hogy mi legyen a show, Balázsom olyan zenét vágott a "Prodigy:Woodoo People" c. számából, hogy ihaj, és olyan világítást tolt a az általam korábban elkészített karvédőkbe, hogy világított, mint a " sugárfertőzött hörcsög s*gge", még félhomályban is, és látszódott teljes fényben is a cuccos, igaz akkor már haloványabban, de látszódott akkor is :)  Nagyon sokat agyalt vele, mert ilyesmit korábban sosem csinált, de olyan profi munkát végzett, hogy leesett az állam is tőle!!! Arra is nagyon rágyúrtam, hogy semmit ne felejtsek ki a beszédemből, és tekintettel arra, hogy a zsűri 80%-a külföldi, elismert Cosplayer volt, külön figyeltem , és szótáraztam kitartóan -esetlegesen szinonímáknak utánanézve, ha az általam először használt szó nem érthető, akkor mást is tudjak nyökögni nekik nagy izgalmamban, és Jen tudott szaladni, hadonászni, és a fej implatátumok, amelytől nagyon féltem ( kopasz fejzet, és arccsontok) is viszonylag jól sikerültek, és akkor egy ilyen bagatel marhaságon csúszom el, hogy a zsíros festék bele-diffundál a porózus felületbe a felsőn, és szedd le, ha tudod :(
Ennek ellenére nem vagyok csalódott, és nem is érintett lelkileg vackul a dolog, mondjuk az égő volt, hogy szegény szervezők nagyon számítottak rám, és a végére az EC-nek csak kevés indulója maradt, ezúton is szeretnék elnézést kérni tőlük, tőletek, és a közönségtől is. Mindig van nálam javító cucc, ha valami elszakad, letörik, de itt a festésemben jött létre egy olyan gáz, amely nem volt kijavítható, a száradási idő miatt :(-vagyis veszett fejsze nyele volt a dolog! :(
De ami fontos számomra, az az, hogy nem arról van szó, hogy nem tudtam teljesíteni a  feladatot, mert ott voltam készen mindennel, csak helyben történt egy baleset. Ezért úgy döntöttem, hogyha Balázs, Tifa, Hijikata és Gabriel is ( aki egyébként szépen el volt havazva!) is készségesen segítettek nekem mindenben, ott maradok civilben a Con-on, mert ennyivel tartozom nekik, és én álltam be segítségnek cuccokra vigyázni, amíg Tifáék előadást tartottak Japánról. Ezen túl, Balázs, aki mindig bőszen segítségemre van, felfedezte magának az íjászokat, és ki szerette volna próbálni, ezért most én kísértem őt, és amit csinált, azt igyekzetem fotózni, és vele is lenni, mert tartozom neki is ezzel, többször várt a cosplayeim alatt a közönség soraiban, hogy lásson, és ha a szabadtéri fotózáson elpattant valamim, rögtön ott volt segítségnek, és proaktívan javította anno PL: Diablos a csapat által letört körmöcskéjét is XD

Tehát parkolópályára álltam, de az élet ilyenkor sem áll meg, sőt! Megnéztem az EC-seket, amikor felléptek, nagyon bejöttek a produkciók, és ügyesek voltak, és jó volt némi tapasztalatot meríteni abból, hogy ők mire gondoltak a saját show-juk kapcsán. Ügyesek voltak! Nagy Gartula nekik! :)
Miután végztek Tifáék is, elvonulunk a Fuji étterembe kajálni, itt egy nagy hála Luluko-nak, aki töretlen udvariassággal, és szorgalommal hozta nekünk a japán ételeket, és ha nem értettünk valamit-mit mivel kell enni- akkor segített, és nem esett csorba a becsületünkön, hogy bénák vagyunk ^^
Tifa pedig elhagyta a japánból hozott ajándékainkat, (tök para lett szegény) itt egy nagy RESPECT a szervezőknek megint, mert 2 telefon után előkerítették az öltözőből az elveszett cuccot, és hiánytalanul megvolt, amikor visszagurultunk érte még aznap!!! Nagyon köszönjük a gyors, és kimerítő segítséget nekik! Profi volt!!! KÖSZÖNJÜK!!!!! :) :) :)

Mindent összevetve:- Jenny elkészült, csak a "rajtnál lefulladt a motor", de ez nem jelent helyrehozhatatlan hibát! Az kissé zavar, hogy nem lesz arra lehetőségem, hogy egy hónap múlva bemutassam őt nektek, mert idénre már be vagyok táblázva cosplay ügyileg,-legalábbis őszre a csopival- és őket semmiképpen sem szeretném cserben hagyni, ez itt most az én hülyeségem volt, és senki nem tehet róla, csak én, mert gondolkodnom kellett volna, de ahhoz túl fáradt voltam :( :( :(
Magát a jelmezt ezért nem fotózás részeként, hanem színpadon szeretném megmutatni nektek, és ha várnom is kell erre minimum fél évet, vagy tervek tolódása miatt egy évet is akár, úgy döntöttem, kivárom.( Így is elég "öreg ló" vagyok már, egy év nem oszt nem szoroz, a smink meg ápol és eltakar ^^ )
De azért nem maradtok szem csemege nélkül sem! A karvédőimre ugyanis-még mindig nagyon büszke vagyok, mert nem derengő fénnyel játszik, hanem úgy világít, mint a "Salamon t*ke", ezért éjjel, valami más ruciban ugyan de kimegyünk a gangra fotózni, és láthatjátok az armband-et, de a ruházat, és a sminkelt fej maradjon jelenleg homályban, ugyanis azt sem szeretném, ha Jen "lerágott csont" lenne, mire ismét színpadra állhat.
Nagyon bízom benne, hogy mihamarabb lesz lehetőségem egy rangos versenyre vinni Jen-t, addig pedig javítom a jelenlegi hibákat ( Külföldről rendelek anyagot, és szerzek olyan testfestéket is, amely alkalmas arra, hogy színpadon, akár izzadás mellett is fent maradjon, lehetőleg minimális elkenődés mellett, de a korrekt színű anyag azért is fontos, mert ott egy vizes szivacs nem tehet kárt benne!-Airbrush-os testfestés akár, ami esetleg megfog egy nem festett felületet--csak agyalgatok ^^)

Hazai cosplayereink közül kiemelném Mei-Riko-t, aki szerintem szuper Saber volt, és ha már Saber, akkor nagy puszi Aoimének és Tazzie-nek is, akik ismét nagyon  csinosak voltak, akárcsak Licorne-ka, akit először alig ismertem fel! Grat megy Raymond "Indiana Jones"-nak is, és nagy puszi Duduskának is, akivel tök jót dumáltam ismét, és nagyon drukkolok neki a következő One Piece-es karakteréhez! Találkozunk a sorban álláskor majd a színpad előtt következőleg, és én biztos vagyok benne, hogy a tőle várható maximális tudással fogja megmutatni újabb csodaságát nekünk! :)-én nagyon drukkolok neki, számomra ő egy rokonlélek, aki bevállalós karakter ügyileg, és ezért kompatibilis egy csomó cosplayhez a szememben, és ezért nagyon is elismerem a cosplayeit, mivel elképesztően sokoldalúnak látom őt!!! :) :) :) -FAVV!!! :D
Ezzel zárom soraimat most, nagy puszi Neiko-nak is, akivel szintén tudtam pár szót beszélni,-és f@sza volt a technikai pultnál, később tudtam meg, hogy ez volt az első komoly alkalom, (Yeee!!!-így tovább!) és Óriási Grat a Sütiszörnynek is, aki egyébként egy nagyon kedves srác-külföldi cosplay zsűriként volt jelen- és nagyon közvetlen és kedves volt, és a civil énemmel lőttünk is közös fotót magunkról :)-Imádom a báááboookaaat! :D-még mindig XD-Hijikata lőtt is fotót rólunk, nagyon vááárrrooom mááár :) :) :)

Még egyszer elnézést kérek mindenkitől, aki várta Jen-t, de abban bízom, hogy eddig minden kérdéses cosplayemet sikerült kiajvítani, hogy majdan szebben mutasson a portfólióban, és szentül megígérem, hogy LESZ DÉMONNŐ, és színpadra áll, aztán majd kiderül, nektek mennyire tetszik majd a fegyverievel, és a plüss-szörnyével, de továbbra is tartom, hogy " Ahhoz, hogy előrejussunk, néha sajnos el kell kanyarodni" és ez most pont az a szituáció volt :(

-Mei-Riko as Saber Fate Stay Night!

-Nyuló Ijásztra vállalkozik :)

-Pár istrukció....lévén bal kezes...

-És Bazz!-Pont  a közepébe!!! :D

-Diablitos azért kikerült a falra..(bocs, de itt még azért gáz a fejem, mert a maszk-implantok ragasztása keményen megviseli a bőrt, és örültem,hogy egyáltalán lejött  a fejemről a ragasztó o-O!!!)-öcsém, nem húztam be a hasam sem, jó sok szénsavasat toltam, és puffasztott az energy drink, de ezek után már nem mindegy??? XD