A kezdet…..
Most ugyan ismét nem cosplayről lesz szó, viszont úgy
gondolom, hogy olvasóim nagy részét érdekelheti majd ez az összegyűjtött
„tapasztalat-csokor”, ha házasságra adják fejüket, legyenenek nő-vagy hímnemű egyének.
Bevallom, sokáig úgy gondoltam a házasságra, mint egy
papírra, amit adnak, ha elmegyünk és a nyilvánosság előtt színt vallunk, hogy
szeretjük egymást, és összetartozunk. Így amikor végre-valahára közel 9 év
„vadházasság” után úgy döntöttünk Balázzsal, hogy összeházasodunk,- mert már
eléggé ismerjük egymást, és elvagyunk, hát akkor hitelesítsük-, úgy gondoltam,
jó lesz nekem egy tojáshéj színű kiskosztüm, aztán jól van. Majd Tifám, - aki
nem mellékesen a tanúm – rábírt, hogy azért nézzek körül a neten, mert ez egy
nagy nap, illik hát elgondolkodni valamilyen menyasszonyi ruhán, még ha nem is
a klasszikus, abroncsos verziót választom.
Ezzel vette kezdetét az örömökkel és csalódásokkal teli
keresgélés, és lényegében ezt a kálváriát osztanám most meg veletek, hátha
valaki hasznát veszi a jövőben….
A hisztis menyasszony…
Bevallom, volt egy rossz érzésem az egésszel kapcsolatban,
mármint, hogy nem lesz egyszerű menet a dolog, és igyekeztem mindent időben
elintézni, hogy ne kelljen feleslegesen idegeskedni, illetve szerettem volna
elkerülni minden lehetséges „feszültségi pontot”, ami felmerülhet. Egy volt
kolléganőm esete jutott az eszembe, aki módos családba készült beházasodni, és
a szó szoros értelmében „menyasszonyi ruhás Godzillává” vált az esküvője
napján, illetve az azt megelőző időszakban.
A legjobb hatást szerette volna gyakorolni a násznépre és
leendő családjára is, ezért teljes lelki terrortámadásnak vetette alá szüleit
és testvéreit a nagy nap felé közeledve. Megszabta mindenkinek, mit vehetnek
fel, mit nem ehet az édesapja a lagziban, hogy a papa radikális emésztése
közepette el ne pukkantsa magát mindenki előtt, állandó forró drótban állt a cukrásszal, hogy újra és újra módosítsa a
tortát, valamint kiborította a rendezvényszervezőt is, végül leendő férjével is
összeveszett. Na ezt a példát semmiképpen sem szerettem volna követni, mert bár
ő nem volt rossz ember, de görcsös akarása annyira erős volt, hogy ennek
következtében neki, saját magának sikerült a nagy nap előtt romba döntenie az
egész ünnepet…s azóta el is váltak már.
Nézzünk menyasszonyi ruhát…
Én azt mondtam, hogy egyszerre több vasat is a tűzbe tartok,
már ami a ruha kérdést illeti.
Úgy gondoltam, érdemes több helyen is érdeklődni, és
rászánni az időt a nézelődésre, mert ha már úgy dönt az ember, hogy több
tízezer forintot rászán egy ruhára, akkor az legyen kifogástalan, ugyanakkor
igenis döntő az ár kérdése, mert nem két dolog viszi ám a pénzt egy esküvőn.
Először is 10.000 HUF illeték az önkormányzat felé, templomi esküvősöknek a
papnak szánt pénz ( a Katolikus Egyház fix, és borsos összeget mond, a
Református Egyház nem mond összeget, hanem rád bízza) Ha pedig már polgári esküvő, akkor számít,
hogy mondanak-e verset, van-e pezsgős köszöntés, ének, satöbbi)
Vannak még a meghívók, itt darabszám után csökken az egy db
meghívó/ár mértéke, van a torta, az étterem, ahol esztek majd, gondolni kell a
násznép szállítására, illetve a nászút költségeire is. (repjegy, foglalás).
S akkor egy nagyon „fapados” esküvőd van, mert nincs fiáker,
nincs vőfély, nincs menyecske ruha, a több szertartásos esküvő esetén
helyszínenként valamilyen svédasztal, zenekar. (Igaz, akik menyasszony-táncra
adják a fejüket, azok valamit visszakapnak ezen költségekből,de az én számításaim szerint, manapság nem jön be
belőle annyi, amit kiadtál, tehát ez bizonyos esetekben felesleges is, pl: kis
létszámú esküvők)
Egy szó, mint száz, nekiálltam mérlegelni a számomra
megfelelő lehetőségeket, és az alábbi csodaság jött ki:
- –Ugyan Tifám jelezte felém, hogy ő,. valamint Hijikatám netről rendeltek ruhákat maguknak Hubbimék esküvőjére, és érdemes lehet a külföldről rendelnem ruhát (étsd:Ebay), de ezt korábbi parókás rossz tapasztalataim miatt elvetettem ( Pl:Refia-átutaltam a pénzt, és semmit nem küldött az eladó, vagy Ashe: ugyan megjött a 7000 HUF-ért rendelt cucc, de a vámok és a kézbesítő futárcég –nem volt más választható- árai miatt ez 14000 HUF-ban állt meg)
- -Menyasszonyi ruhaszalonok: általában kölcsönzésre adják a ruhákat-nem mindegyik- és a tisztítóval együtt egy napra olyan 120-150 EHUF költséggel számolhatsz, és tény, ez elmarad a webshopok kínálatától.
3.-Apropó webshop…belföldi webshop… na itt indul a
finomság….
Anyám ugyanis jelezte, hogy „nincs egy rongya, amit
felvegyen”, nézzünk neki is egy alkalmi ruhát. Találtam is egy webshopot, amely
az „elsőnek” tartja magát ( szándékosan nem írom ki a nevüket, bár
megérdemelnék, ez ugyanis egy negatív feedback, de a célom nem az ő üzletük
rontása, hanem a ti tájékoztatásotok, az ügyfél kommunikációjuk miatt hamar
elpártolnak tőlük mások is ugyanis…)
Szóval adva van a webshop, kint van rajta, hogy
csomagküldők, ez oké. Azonban mindenféle ruhával foglalkoznak, csak egy kis
szelet az esküvői öltözék. Mivel nem a legolcsóbb kategóriából adtam le a
rendelésemet ( értsd: rendelek két szakadt pólót egy övvel, hanem egy
menyasszonyi, illetve egy alkalmi estélyi ruhát rendelnék, amely nem két
forintba kerül, gondoltam, udvariasan rákérdezek, hogy van-e mód személyesen is
megtekinteni az árut, illetve van-e próbalehetőség) Ezért az alábbi, nem túl
erőszakos és nem túl rávezető üzenetet küldtem nekik via e-mail:
„Tisztelt
Hölgyem/Uram!
Édesanyámmal ruhákat keresünk az esküvőmre, és ki is néztünk Önöknél két megfelelő darabot, egy menyasszonyi, illetve egy estélyi ruhát. Érdeklődnék, hogy van-e arra mód, hogy a termékeket egy adott címen megnézzük, illetve van-e próbálási lehetőség.
Szíves válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel:XY”
Édesanyámmal ruhákat keresünk az esküvőmre, és ki is néztünk Önöknél két megfelelő darabot, egy menyasszonyi, illetve egy estélyi ruhát. Érdeklődnék, hogy van-e arra mód, hogy a termékeket egy adott címen megnézzük, illetve van-e próbálási lehetőség.
Szíves válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel:XY”
Meg is jött a
kurta válasz, helyesírási hibákkal:
„KEdves XY!
Ahogy információs oldalunkon szerepel, csomagküldő webáruházvagyunk, ráadásul a ruhákat méretre rendeljük, így nem tudunk előzetes próba lehetőséget biztosítani.
Üdvözlettel,
XXX Anna
??? Webáruház”
Ahogy információs oldalunkon szerepel, csomagküldő webáruházvagyunk, ráadásul a ruhákat méretre rendeljük, így nem tudunk előzetes próba lehetőséget biztosítani.
Üdvözlettel,
XXX Anna
??? Webáruház”
Na erre durrant
is az agyam, mert ez így nem igaz, raktáron lévő terméket kértem,- linkeltem be
neki - plusz ha én ilyen választ adnék az ügyfélnek, aki kvázi érdeklődni akar
nálam, - még ha egyszerűbb is szegény-és én ennyivel tudom kiszúrni a szemét,
és lepattintom, akkor engem biza úgy lepontozna a főnököm, hogy nézhetném a
fizetésem egy jó részét ( ami teljesítménybér…)
„Tisztelt XXX
Anna!
Köszönöm gyors és „kimerítő”
válaszát. Nem kerülte el a figyelmemet az, hogy Önök egy csomagküldő webáruház,
végigböngésztem weblapjukat az üzenet írása előtt, de bíztam benne, hogy
rendelésem mértéke ( egy db menyasszonyi ruha + egy alkalmi ruha egy idősebb
hölgy részére) egy olyan árkategóriába esik, amelynél biztosított a
próbalehetőség. Megkeresésem azonban egy készülő webes cikk forrásaként lesz
felhasználva egy ismert női portálon, a cikkben pedig kitérek a különböző
beszerzési helyek, ( akár webshopok) az Ügyfelek felé alkalmazott proaktív
hozzáállására/ segítőkészségére. Több helyet is megkerestem, hogy olvasóink
számára a legpontosabb képet adhassam a kiszolgálás minőségéről, és bizony Ön
elfelejtett tájékoztatni a 2 napos cserére vonatkozólag, nem biztosított a
garanciavállalásukról, valamint mérethiba esetén megadnak honlapjukon egy
létező címet, ezért bátorkodtam azt gondolni, hogy ha már komoly értékben
rendelnék Önöktől ruhát, akkor van mód személyesen is megtekinteni a terméket.
További sok sikert kívánok Önnek
az Üzletszerzéshez, jelen hiányos és rossz minőségű Ügyfél kommunikációjával.
Tisztelettel:
XY”
Persze ez kamu
volt, mármint nem egy webes újságnak dolgozom, hanem egy pénzintézetnél, de mi
komolyan vesszük a kommunikációt minden ügyfél felé. Nézeteim szerint, ha
valaki kereskedésre adja a fejét, és mások vásárlásaiból tartja fenn magát,
talán szíveskedjen nem megsértődni, ha
valaki ír egy sablonos üzenetet, hogy dolgoznia kell, mert sosem tudhatjuk,
hogy a látszólag „egyszerű ügyfél az egyszerű kérdésével” valójában milyen
költési szándékkal érkezik hozzánk…meg hát basszus! SZOLGÁLTATÁS….ez nem volt
az… Ez LEPATTINTÁS volt, meg sem próbált megtartani, mint ügyfelet…s itt el is
buktam a „nem leszek Godzilla elhatározásomat” , már az elején…kezdem megérteni
a dühös menyasszonyokat…. L L L
Node térjünk
vissza az eredeti témához:-ez annyiban kapcsolódik az előzőekben leírtakhoz,
hogy TE vásárolsz, a TE pénzed, és ezért Te döntesz, hogy kinél költöd el, és
mit vársz el cserébe…
(Folyt köv….egyszerre túl hosszú lenne….nemsokára jön az
újabb adag)